Historia Modelu Samurai

Początki Suzuki Samurai

suzuki samurai auto terenowe

Niepozorny, niezbyt pięknie wyglądający Suzuki Samurai to dla niektórych najlepsze auto terenowe jakie powstało. Oczywiście ile osób tyle opinii, ale nie sposób się nie zgodzić, że to auto doskonale radzi sobie w trudnym terenie.

Początki modelu Samurai to 1968 rok, kiedy to Suzuki Motors Corporation kupiło projekt Hope-star ON360 i na jego podstawie stworzyło pierwsza terenówkę. Ale nie był to jeszcze Samurai – a LJ10, czyli Light Jeep. Ponieważ auto, jak na samochód terenowy miało naprawdę niewielkie gabaryt, było też lekkie, do napędu wystarczał dwusuwowy silnik o mocy 25 KM. Ponieważ z czasem takie auto nie wystarczało powstał LJ50 oraz LJ80, w który znajdował się czterosuwowy silnik z czterema cylindrami i mocy 42 KM. Takie parama tery sprawiły, że LJ80 stał się bardzo popularny nie tylko w Japonii, ale i za granicą.

Suzuki SJ410

Tak duża popularność skłoniła koncern Suzuki do stworzenia kolejnego modelu – SJ410. Samochód trafił na rynek w 1982 r. i był prawdziwym hitem wśród miłośników aut terenowych. W zależności od zakątka świata, do którego trafił, poprzednik Samuraia nazywany był Sierra, Maruti, Holden Drover czy Jimny. Mimo kolejnych zachwytów jakie auto wzbudziło wśród klientów, producent dążył do doskonałości – i tak powstał Suzuki Samurai.

Samurai i jego następca

Na pierwszy rzut oka Suzuki Samurai nie różni się wizualnie od swojego poprzednika, ma jednak poszerzone nadwozie, rozstaw kół i stabilizator. Odbiorcy przyzwyczajeni do wysokiej jakości produktów, domagali się kolejnych ulepszeń, które stosowano w Samurai – u. Poprawiono więc trwałość układu napędowego, wprowadzono mocniejszy stabilizator, a także ulepszono zawieszenie. W 1996 r. sprężyny śrubowe zastąpiły resory piórowe. Była to ostatnia zmiana w tej niewielkiej terenówce o ogromnych możliwościach. Dwa lata później Suzuki Motor Corporation wypuściło na rynek Suzuki Jimny – godnego następcę Suzuki Samurai.